Sofia Hjertquist

Direktlänk till inlägg 1 februari 2015

Xlips Plumper

Av Sofia Hjertquist - 1 februari 2015 18:01

 


Detta måste vara ett fucking jävla skämt. Ska vi seriöst fokusera på att få större läppar utan 

att använda oss utav botox - visst, ALLT är väl bättre än att förse kroppen med botox, 

men är människan så jävla självupptagen, eller kanske tillockmed osäker i sig själv

att vi använder sådana typ av produkter?! Är det inte skrämmande att produkter som denna "Xlips Plumper"

kommer ut på marknaden och stödjer det faktum att man ska -- förändra sig själv -- ?


Ett flertal ämnen i denna produkt är menat att få kroppen att säga ifrån. Du applicerar alltså

detta läppserum, eller vad man ska kalla det, och kroppen kommer med en gång säga ifrån att

"Detta är inget du ska ha på din hud! Jag kommer hjälpa dig att sjuta ifrån denna sjuka sak",

vilket leder till att blodcirkulationen med en gång jobbar ut i läpparna för att försvara kroppen - 

och det är utifrån det som denna läppvolymen kommer ifrån.


Vi tar alltså, på fullaste allvar, på oss en produkt som vi VET inte är bra både invärtes och utvärtes,

men ändå så gör vi det. Är vi inte i en era där vi ska kämpa emot alla de som värderar att mixtra

med sitt utseende? Var det inte nu vi skule fokusera på naturlig skönhet?


Istället för att lägga pengar på sån här jävla skit, så kan ni finna riktig skönhet genom att,

för det första:

- Sova de timmar du behöver

- Drick myket vatten (nyckeln till fräsch och sund hud)

- Stressa mindre (tagga ner och sluta oroa dig - ta tag i ditt liv, våga säga nej, försök finna ditt

rätta jag istället för att spela ett spel, och börja fokusera på ditt egna liv och vad du har för mål.)

- Ät nyttig mat

- Träna (Nu snackar jag inte om att bli störst på gymmet, utan bara håll igång.

Börja på någon go lagsport, var ute och spring i skogen där du finner lycka)


Och till det lilla extra:

- Använd RÄTT produkter, gör en hudanalys

- Använd rätt hårprodukter, inte en massa skit du ser på reklam

- Smink, jaa, smink... Du kan ju i alla fall FÖRSÖKA att ta några dagar ledigt från sminket

istället för att bryta ner den med både concealer, contour, foundation, puder och rouge.

Låt huden vara ifred då och då.


Så snälla ni människor där ute som går på skit som denna "Xlips Plumper"

- Fokusera på rätt saker. Lägg pengar på sånt som faktiskt kommer betyda något i längden.

Inte FAN är det någon som ser en större skillnad på om du har liiiite plutigare läppar ena dagen,

och andra dagen har du dina naturliga. För det första, så är det inte en jävel som bryr sig

och speciellt inte killarna, om det nu är för dom som du lägger pengar på skiten,

och för det andra så kan du istället lägga pengar på någon form av läppenna/läppstift/läppglans och

köra naturlig läpp-contour för att framhäva dina läppar lite extra. Men sluta mixtra med annan skit.


Tack för mig. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Hjertquist - 26 februari 2015 21:39

Godkväll alla goa läsare!   Efter mycket "om" och "men", så håller jag på och flyttar bloggen till finest.se Jag kommer blogga exakt likadant som jag gör nu, men lägga mer energi, kommer med ännu mer inspiration och ta mitt intresse för mode ...

Av Sofia Hjertquist - 26 februari 2015 13:14


Today's outfit! All dressed up in Monki. The hat that I'm wearing is the only hat that really defines who I am. I've gotten nicknames for it, a handful of complements and when I'm wearing it I just feel like I'm home. Do you have a hat, shoes o...

Av Sofia Hjertquist - 25 februari 2015 18:05


    Dör sjuk-döden. Efter jobbet i måndags så fick jag så jävla ont i halsen. Kom hem, kände mig hängig och jävlig, men tänkte att det bara var något tillfälligt. Kvällen var ung, men jag kände för att lägga mig tidigt, så jag kunde bli pi...

Av Sofia Hjertquist - 25 februari 2015 17:59

  Nämen hallå där alla! Här kommer lite av det finaste av det fina från Monki's nyaste av det nya! Inför våren så MÅSTE ni ha de rätta plaggen - här är dom. Varsågoda!   // Well, halloooo there! Here's the best of the best from Monki's ne...

Av Sofia Hjertquist - 23 februari 2015 19:50


Today's outfit! Weekdays coolest trousers combined with a second hand top from the 70's, and a bomber-look-a-like jacket! ...

Presentation


21 year old fashion blogger from Sweden. FUNKY soul-FASHION is the future. Follow, and be a part of something beautiful.

Sök i blogg

Länkar

Kategorier

FRÅGA PÅ!

10 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

CHOOSE YOUR OWN LANGUAGE


Ovido - Quiz & Flashcards