Sofia Hjertquist

Alla inlägg under november 2014

Av Sofia Hjertquist - 30 november 2014 22:59


Jag säger bara BAM!


Har lite news till alla där ute, från vårt älskade Monki. Ni har väl börjat inhandla era

hetaste höstkläder, så jag tänker bara ge er en liten kick i röven, good old fashion!



Underkläder är något som vi alla lägger lite pengar på varje månad, så varför inte lägga

pengar på ett par underkläder som både är söta, sexiga och "chict" samtidigt?

Monki's got the answer. Mehe!


 

 

Enligt mig så ska alla ha en tröja i garderoben som får folk att fundera på om mann är helt "out of this world".

Dels för att den kommer få både dig och omgivningen på bättre humör, men också för att det kan beskriva

mycket om dig själv.  Alla ha vi glada dagar, så släng på dig en jävligt glad tröja!

 


Slappa, goa klänningar är också ett måste. Det är både beskvämt. Kan bäras till jobbet och likaså fest.


Ja, utsvängda byxor kanske inte är din grej, men tänk om det kunde bli det? Du kan göra det down dressed, bära på fest

tillsammans med en liten tight topp. Du kan också kombinera den med en riktigt lång och slapp t-shirt, bara för att

få ett lite mer bohemiskt/hip-hopigt stuk. Våga prova, det är fett!

   


Att softa runt hemma en ledig dag är det bästa vi vet, självfallet, så varför inte göra det med stil?

 



Tack för mig! Imorgon kommer lite new från Fias liv. Vad som försiggår där är inte alltid lätt att lista ut.



Av Sofia Hjertquist - 23 november 2014 15:49

Hej igen!

Nu har jag varit lite frånvarande i några dagar, men nyheter har jag på lager.


För några dagar sedan på jobbet så var jag inne på Directions hemsida och läste lite tips.

Modellen som de testade deras hårfärger på var mörkhårig, och det jag tipsat mina 

kunde om på jobbet är att det INTE färster sig på mörkt/obehandlat hår.

Men eftersom att denna modell var mörkhårig, så tänkte jag för mig själv att jag

skulle köpa med mig en färg hem för att testa om det verkligen fungerar på mörkt hår.


Jag köpte med mig färger "Turquois", vilket ska resultera i en mellanmörk turkos färg.

Jag slängde i färgen i håret, men resultatet slutade i att min hårbotten var helt blå/grön,

likaså mina  händer. Vilket blev misslyckat, kan man säga.


Dagen efter så blev jag ganska trött på allt som har med hår och göra, så jag bestämde

mig för att prova den nya aväfrgningsbehandlingen från Cubus.

I med avfärgning, och resultatet blev - en Fia med riktigt, riktigt grönt hår.

Dock ganska cool färg, trots det faktum att avfärgningen egentligen ska ta bort

den senaste färgningen jag gjorde (vilket var det turkosa). Sen köpte jag ännu en avfärgning

för att se om det skulle bli ljusgrönt/blått, men ändringen blev inte särskilt stor.


Men så nu sitter jag här med turkost hår, ganska glad i alla fall, och kan garanterat

tipsa om den avfärgningen. Resultatet kanske inte blev som förväntat denna gången,

men man känner att kvalién på håret håller sig och inte blir värre, eftersom att

den varken innehåller ammonkiak eller blekmedel, så STOR tumme upp!


Kommer lägga ut bilder på före och efter senare ikväll/imorgon.


Och så kommer jag avslöja en ny, stor, fet idé som jag och Max har.


Ha det gott så länge!

Av Sofia Hjertquist - 5 november 2014 23:20


Fann ytterligare ett par drömbyxor på Monki. Händer la varje gång man är där, men ibland så

finner man "kärlek vid första ögonkastet". Det gjorde jag idag, igen. Så jävla fint.


Byxorna heter DORIS TROUSERS och ni finner dom antingen på hemsidan: www.monki.com

eller i din närmaste Monkibutik. Dom kostar ynka 250:- och det är fett värt det.


 

Av Sofia Hjertquist - 4 november 2014 22:54


Detta är ett viktigt meddelande till alla er där ute i Sverige som har BRA musiksmak.

Jag är mer än stolt över min bror och hans band Kastrup. Dels för att de är musikaliska genier, och 

dels för att dom för tredje veckan i rad ligger 1:a på P3Osignat (en form av radiokanal där de

lyfter fram musiker, artister och band som ännu inte blivit signade av något skivbolag)

Deras låt heter LYDIA och bör verkligen bli framröstad som 1:a även denna vecka.

Så du kan ju börja med att gå in på Spotify, söka på KASTRUP och lyssna på låten LYDIA.

Sen efter att ni börjat älska den, vilket ni kommer göra, så kan ni vänligen gå in på Google,

söka på P3Osignat, och sedan leta upp det kollumn där ni röstar fram Sveriges nästa geni-band.

 

Tack på förhand!

OCH, som otur är, så bor ju jag i Oslo, vilket gör det omöjligt för mig att rösta, så jag ber

på mina bara knän: RÖSTA FÖR MIG MED.

 

Så, nu var jag färdig. Tack för snacket!

Ha det fint :)

 

 

Av Sofia Hjertquist - 4 november 2014 22:45


Eftersom att jag körde herrarnas nyheter igår, så kör jag damernas idag!

Fia presenterar - WEEKDAY - MTWTFSS - NEW ARRIVALS


           


Jag är väl medveten om att jag i regel bara lägger upp bilder på mörka kläder.

Delvis för att jag själv klär mig mestadels i mörkt, men jag anser också att det blir lättare

för alla att se outfit-sammanhanget, kombinationerna och själva tänket bakom mina

inlägg när jag går i samma färgskalor, men att jag då och då drar till med lite färg.

Så då vet ni varför. Haha.


Ha en god natt och en superbra morgondag! 

Av Sofia Hjertquist - 3 november 2014 21:20


Okej, hörrni! Nu har jag varit på det igen. Fick lön, gick till Karl Johan efter jobbet, första stoppet: MONKI.

Köpte mina drömbyxor, dom andra drömbyxorna får jag införskaffa nästa gång. Bild kommer när jag pallar,

Sen gled jag in på Weekday och fann två finfina, slappa och cleana tishor.

Sedan, tro det eller ej, så tog jag en svänga på Glitter för att köpa halsduken med luva i grått.

Jävligt fint vart det! Oooooch sen så avslutade jag med att äntligen köpa en hårtork. Värt.


Juste, har ni hört talats om hästschampoot "Mane N' Tail"? Tror nästan inte det.

Det märket är relativt nytt på mitt jobb, och alla de som köpt det har vi fått riktigt go respons av!

De som har väldigt tunt hår har fått en känsla av lite mer fylldigt hår, samt de som har svårt för att

få långt hår har märkt av att det faktiskt vuxit fortare, då det tagit likadana bilder under lång tid.

Några stamkunder vi har, har även köpt det och ska ge feedback efter någon månad för att se om det fungerar.


 


Jag är inte den som tror på mirakel-produkter egentligen, eftersom att jag själv har väldigt tunt hår,

samt har väldigt svårt för att få långt hår. Problemet ligger mestadels i det faktum att jag färgat mitt håt

mycket under mitt hittils korta liv, samt att jag använt plattänger, hårtorkar och liknande.

Sen spelar maten man äter in ganska mycket på det hårresultat man får. Så om du har väldigt, väldigt slitet

hår så bör du börja om från början. Börja med att:

- ÄTA NYTTIGT

- SOVA MYCKET

- DRICKA MYCKET VATTEN,

- HÅLLA KROPPEN OCH BLODCIRKULATIONEN IGÅNG

- SLUTA FÖR FAN ATT STRESSA


Och när du har ett stadigt vardagsliv med alla kriterier som de ovanstående beskriver så kan

du börja gå in på djupet när det kommer till hårvård. Nästa steg:

- SKAFFA DIG EN HÅRKUR SOM DU APPLICERAR 1-2 GÅNGER I VECKAN

- DRA FÖR FAN INTE I HÅRET NÄR DET ÄR BLÖTT, med handduken alltså, BARA KRAMA UR.

- INFÖRSKAFFA DIG EN OLJA SOM EXPEDITEN REKOMENDERAR FÖR JUST DIN HÅRTYP

- ANVÄND HEAT PROTECTION OM DU VILL PLATTA ELLER LOCKA HÅRET

- FÄRGA INTE ALLTFÖR OFTA

- TVÄTTA MELLAN 1- max 3 GÅNGER I VECKAN


För er som bor i Oslo, så kan ni pallra er till Bobbys Hair & Cosmetics som ligger på

Dronningensgata 28. Min chef, Bobby, startade företaget för över 20 år sedan, så han

vet vad han snackar om när det kommer till hår- & hudvård. Du får personliga råd,

som passar för just dig + att upplevelsen är utöver det vanliga.


Vi bidrar med allt från löshår till smink, till hudvård och massvis med hårvård.

Det mest speciella är att vi i grunden är riktade åt de kvinnor och män med etnisk bakgrund,

vilket resulterar i en raaaad med häftiga och annorlunda märken, löshårstyper, krämer och massa tillbehör.


Så kom in och säg hej och ha det jävligt gott!


pssst... Ni kan också gå in och kika på www.bobbys.no om ni vill titta på lite smått & gott.



Av Sofia Hjertquist - 2 november 2014 16:59


Här kommer ett inlägg för männen, med de nyaste och fetaste plaggen från www.weekday.com

Hösten är här, så klä dig rätt, skippa höstdeppen och njut av lite riktigt mode.

Varsågoda!


               

Presentation


21 year old fashion blogger from Sweden. FUNKY soul-FASHION is the future. Follow, and be a part of something beautiful.

Sök i blogg

Länkar

Kategorier

FRÅGA PÅ!

10 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

CHOOSE YOUR OWN LANGUAGE


Skapa flashcards