Sofia Hjertquist

Alla inlägg under oktober 2014

Av Sofia Hjertquist - 29 oktober 2014 13:36

Alla får vi ångest över vad vi ska ha på oss på nyråsafton.

Alla utom jag.

Samt, ALLA har förmodligen sett Gina Tricots nya reklam.

Jag har.

Om det är någon som kommer bära den "glittriga" jumpsuiten på nyår, så är det jag.

Det är en sak som är säker.

Kommer förmodligen kombinera den med några riktigt feta klackar, någon

form av huvudbonad och ganska så sotad sminkning.

Ser fram emot det redan nu!

Nu gäller det bara att införskaffa den innan alla andra gör det!


 

Det är jävligt synd att det coola tyget inte syns, men men. What to do? (:

Av Sofia Hjertquist - 29 oktober 2014 13:19


God förmiddag alles!

Lite uppdateringar hade  väl suttit fint!

Innan jag slänger upp det nyaste av det nya från Monki, så tänkte jag bara berätta att jag

ÄNTLIGEN funnit en dansskola här i Oslo som jag tror kan passa mig och mina mål.

Har kollat in vilka typ av klasser dom har, vilket syfte dom har med deras utlärning samt

hur hög nivå dom verkar ha på upplägg, koreografi, pedagogik och dylikt.

Det verkar  riktigt nice. Så, Max och jag ska dra dit idag vid halv 5 så får vi se om man

kanske får provdansa med dom på en klass idag - håller tummarna för det!


I övrigt så är det lika nice på jobbet som när jag började, jag får mer och mer ansvar,

jag får vara med i olika bestämmelser gällande hemsidan Bobbys.no, omplaceringar i butiken,

nya beställningar och mer därtill. DET känns sjukt bra, mina vänner.


MEN NU. Nu kommer det viktigaste.

Det NYASTE av det NYA hos Monki!

Luta er tillbaka och njut, för fan!

Varsågoda.


 

Helsvart går aldrig fel. Speciellt när skorna, enligt mig, gör halva den här outfiten! Stor tumme upp!



 

Glada strumpor är något vi alla borde ha i garderoben. Speciellt när hösten/vintern är så jävla mörk hela tiden.



 

Inget är bättre än "anti-päls", därav älskar jag det faktum att Monki gjort en lansering av "anti-päls"-kollektion.

Det är nästan bud på att köpa en fakepäls bara för att reta de som anser att päls är "mode".



 


Hur het är inte denna kombon. Bara för att du klär dig i mörka nyanser så betyder det inte att det är "down-dressed".



 

Görsnygg outfit. Jackan gör hela skiten (kanske lite svårt att bära kritvitt när hösten i regel är blöt och smutsig)

Men, men. Gör något våghalsat och köp en vit jacka inför hösten, då blir du säkert den första. Haha.



 


Du kanske är den där tjejen som inte känner dig så bekväm i att vandra runt i klänning på utekvällen, eller

så kanske du är helt emot normen att använda klänning på nyår, till exempel. Så varför inte köra på ett par

partybyxor likaväl? Kombinera dessa outstanding glitterbyxor, men hög midja, tillsammans med en liten

stilig topp eller en high class shorta som du stoppar in lite där fram. Varför bära klänning när man kan

ha partybyxor? Mitt val kommer vara ganska enkelt detta nyår.



Tack för mig!

Av Sofia Hjertquist - 1 oktober 2014 18:49

 

COLORSMASH

 

Okej, "Colorsmash", eller som andra säger, färgkritan som är ämnad för håret,

måste vara en utav de smartare idéerna som landat på marknaden.

Det har funnits ett tag, men äntligen börjar människor förstå sig på konceptet

och att det är ett bra sätt att prova färger, testa coola matchningar och dylikt.

 

Jag har själv provat några färger eftersom att vi säljer Colorsmash på jobbet.

Så nu har jag en ny favorit.

Det funkar lika bra på mörkt som ljust hår, därav de perfekta tillfället att prova!

Till skillnad från Directions (semi-permanent hårfärg) som endast fungerar på

blekt hår. Så passa på att testa. Köp en krita och "krita loss" för guds skull!

 

 

Av Sofia Hjertquist - 1 oktober 2014 18:37

Okej. Hej! Hur längesen är det? Några månader? FY FAN FÖR DIG FIA.

Jag ber ödmjukast om ursäkt för mitt frånvarande beteende, just när bloggen började hitta kurs.


Let's gå igenom lite som hänt och inte hänt.

Jobb: Jag har det bästa jobbet i hela jävla världen. Minst sagt. Fina kollegor som jag numenare

kan kalla vänner. Arbetsuppgifter som innebär att hjälpa människor med sådant som intresserat mig

i många, många år. Träffa nytt folk, skumma, härliga, gamla och unga - jävligt fint må jag säga.


Livet: Flyttade till en ny lägenhet tillsammans med pojkvännen.

Fint & fräscht område, och lägenheten likaså.

IKEA är min nya bästa vän.


Nu: lönen anländer på kontot imorgon - Monki & Weekday blir dom två första stoppen, som vanligt.

Sen fixa en överraskning till Max, bara för att. Samt köpa hem lite produkter från jobbet - äntligen.


Jag tänkte, innan jag drar, lägga upp lite nytt från Monki & Weekday nu när jag ändå är inne på ämnet.

Så sätt dig bekvämt i soffan och beaka de bilderna som du snart ska få avnjuta.


MONKI 


       



WEEKDAY

 

     

Presentation


21 year old fashion blogger from Sweden. FUNKY soul-FASHION is the future. Follow, and be a part of something beautiful.

Sök i blogg

Länkar

Kategorier

FRÅGA PÅ!

10 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

CHOOSE YOUR OWN LANGUAGE


Skapa flashcards