Sofia Hjertquist

Alla inlägg under januari 2013

Av Sofia Hjertquist - 31 januari 2013 22:12

 

Hej du kära Monki-älskare!

Jag tänkte göra ett inlägg speciellt för dig.

Kanske är du som mig - drömmer om kläder från

Monki om natten? Kanske drömmer du lite mer

vardagligt om att få äga en egen Monkibutik?

Medan du fantiserar iväg så kan du väl ta

en titt här nere och njuta av min MONKI-BOMB!



                                       

Av Sofia Hjertquist - 31 januari 2013 02:07


Idag kör vi inspiration: FETA JEANS!

 

För kvinnor:

( Jeans, endast från WeekDay )

 

               

 

 

Och även för män:

( Jeans, endast från HUMÖR )

 

 

             

 

 

Av Sofia Hjertquist - 30 januari 2013 01:20

Någon mer än mig som bara skulle kunna döda för en massa skor?!

I förra inlägget så slängde jag upp bilder på heta klackskor

med inriktning SVART. Läckert som fan, eller hur?! Men idag

tänker jag slänga upp några bilder på avslappnade, softa och goa

vardagsskor. Kanske kan ha dom på fest också, om du är

lite hipster ;) Ta en titt och tell me what you think!


Alla älskar vi Dr. Martens. Dom var inne på 70-talet

och kommer förmodligen vara det tills mänskligheten dör ut.

Det är i alla fall vad jag hoppas!


       


Ja hörrni, vad hade vi gjort utan snygga skor?! ;o

Jag måste då säga att skor kan vara ett av de

största behoven jag har. Inte bara för att jag

inte vill gå barfota, utan för att skor

( samt kläder ) definerar mig. Stick ut!

Gör något roligt med de tillgångar du har!

Kläder, skor, huvudbonader, jackor.

Våga vara lite skev.


Fett ->+<- till dig i så fall!


Som jag också sa i förra inlägget med klackarna,

MER PLATÅ ÅT FOLKET. Fungerar MINST lika bra på

goa och softa vardagsskor. Bah kööööör!

Av Sofia Hjertquist - 28 januari 2013 23:38

Alla ni skoälskare där ute.

Ni kan tacka mig senare! ;o


Idag kör vi svart kärlek!

Titta och njut!


            


ps. Jag måste ju bara säga detta, sen vet jag inte hur många

som håller med mig, men visst blir skorna snyggare ju högre

platå de har?! Det är både skönare att gå i + att benen

blir snyggare! Högre platå åt folket om ni frågar mig! 

???

Av Sofia Hjertquist - 27 januari 2013 01:37

Fashion baby!

Av Sofia Hjertquist - 23 januari 2013 23:52

Nu hörrni, nu blir det en fet klädbomb + liten beskrivning & matchnings-tips!


 

Detta är så jag! Eller ah, det är inte jag

på bilden, men kläderna... helt underbart!

 

- Dr. Martens, universums skönaste och

snyggaste skor. Passar till precis ALLT!

- Kostymbrallor, stilrent, passar till så mycket!

- Slapp kofta

- Snygg skjorta

- HUVUDBONAD, hon kör på Emil-kepsen!

(Där ser ni hur mycket en huvudbonad kan föra med sig i

en outfit! Stort pluss till Ebba som rockar på bilden!)


 

Bilden talar väl för sig själv. Snygg brud, snygg outfit.

 

- Lång-kjol, som dessutom är trensparent ( perfekt till sommaren )

- Vit, slimfit-skjorta med nitar på axlarna. Hur snyggt som helst!

- Höga klackar, svarta som smälter in snyggt med ändå sticker ut på något sätt.

- En simpel hög toffs, klockrent!


 

Jag vet INGEN som passar så bra i den rockiga stilen

som Lua själv. Hon sätter prägeln ruggigt högt.

 

- Rymdleggings, som för övrigt är sjukt "poppis" nu under

höst, vinter, vår OCH sommar. Olika rymdmönster kommer vi se på

alla möjliga olika plagg. Allt från på byxor, till skor, till jackor.

- Softa tröjor på det, slappt och stickat.

- Svarta Creepers på fötterna, dom snyggaste skorna som mina ögon skådat.

- Skinnjacka, smälter in men är ändå så jädrans snyggt! Passar till allt!

Det kommer även vara inne som fan hela våren & sommaren. Som förra året.

- Go huvudbonad som gör hela outfiten lite mer grunge.


 

Killar, för fan, satsa på second-hand-stilen! The girls love it.

 

- En orange jacka, vad mer ska jag säga?! Det självklara valet.

Varför inte sticka ut? Alltid lika kul att prova nytt? (:

- Grymt snygg kofta! Gammaldags, H&M-stuket, gubbig: HELT RÄTT!

- Wienröda chinos! Alltid snyggt med chinos, passar alla kroppstyper.

- Skjorta och hatt i samma färgkombination, läckert! Stilrent!

- Läderboots, passar till allt, smälter ihop sjukt snyggt!


 

Simpelt, elegant, stilrent - det är så vi vill ha det!

 

- Go väst, behöver man inte bara ha på fest och bröllop.

Gör som killen ovan och matcha övrigt med simpla plagg.

- Svarta stuprörsjeans. Har du slanka ben sitter det snyggt,

annars bör du satsa på en halvslapp modell, eventuellt lite slitna!

- Svarta boots (Y)

- HUVUDBONADEN gör ju halva outfiten. Lika stilrent och läckert som västen.


 

Är du kanske killen som gillar färg?

Till en viss del, eller kör hela outfiten i en färgbomb?

Spelar ingen roll, våga prova, expirimentera, hot, hot, hot!

 

- Mönstrade och färgglada byxor/haremsbyxor: klockrena!

- Läderskor med låg kant!

- Jeansjacka; den kommer som vanligt vara otroligt hipp under våren och sommaren.

Det sitter aldrig fel att ha en jeansjacka hemma i garderoben, skitsnyggt!

- Brun hatt, som jag tjatat; använd huvudbonader!!! Stor tumme upp!

- Och sen en soft liten färgklick som tröja (Y)



Jag hoppas ni gillar inlägget, både tjejerna och killarna!

Tänker mig lite för så jag inte bara bloggar om tjejkläder.

Det kan lätt bli så annars!


VILKEN OUTFIT ÄR ER FAVORIT?!

Av Sofia Hjertquist - 22 januari 2013 01:14

Hej igen alla goa och glada!
Jag har bestämt mig för att köpa en skinnjacka. Den jag hade förut passade inte längre, så min kompis fick ta över den!
Jag ska nämligen in och ta en titt på H&M någon av dom närmaste dagarna och införskaffa mig en tänkte jag. Jag provade en skinnjacka där som både hade bra passform för mig, samt bra pris! Äkta skinn ligger ju inte direkt under tusenlappen, och för en arbetslös som mig så finns det lika bra skinnjackor som är oäkta fast för mycket lägre pris!
Perfekt om ni frågar mig.

Vad tycker ni om äkta skinn på kläder över lag? Okej eller inte?

Av Sofia Hjertquist - 21 januari 2013 00:19

 

Idag var det fix & trix med kläderna igen.

Tog ner en kläd-stångs-grej från brorsans

våning, samlade på mig massa galgar och

började rensa, lassa, sortera och hänga.


Jädrans vad kul det är att pilla med ens egna

kläder. För varje förändring så blir man glad!


I övrigt har jag ringt om lite jobb idag,

- jag ligger i som fan. Fortfarande lika

penga-beroende! Bara till att köra på!


Spelkvällen slutade i härlig kallabalik!

Skrikande människor, alkohol, flummiga samtal, sjuka

sällskapsspel och allmänt fina personer i sällskapet!


I morse fick man veta att man levde, kan man säga.

Efter att jag låste min dörr vid 05:10, så blev det

som vanligt SATC på det. Som alla andra sena kvällar!


Summering: sjukligt bra gårdag!

Presentation


21 year old fashion blogger from Sweden. FUNKY soul-FASHION is the future. Follow, and be a part of something beautiful.

Sök i blogg

Länkar

Kategorier

FRÅGA PÅ!

10 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

CHOOSE YOUR OWN LANGUAGE


Skapa flashcards